ΑΠΟ ΤΗΝ ΙΤΑΛΙΚΗ CTIP OIL
Στη δημιουργία 40 πρατηρίων φυσικού αερίου στον νομό Αττικής προχωρά η ιταλική εταιρεία τεχνικών έργων CTIP Oil & Gas S. R. L, επενδύοντας συνολικά περίπου 200 εκατ. ευρώ.
Στην επένδυση αυτή περιλαμβάνεται και η δημιουργία ειδικής μονάδας μετατροπής των πετρελαιοκίνητων οχημάτων σε οχήματα που θα κινούνται και με πεπιεσμένο φυσικό αέριο (CNG). Δηλαδή, τα οχήματα θα λειτουργούν με παράλληλη χρήση και των δύο καυσίμων (dual fuel).
Οι σταθμοί αυτοί, σε πρώτη φάση, θα επιτρέψουν τη μετατροπή στο νομό Αττικής περίπου 40.000 πετρελαιοκίνητων μικρών οχημάτων και φορτηγών, κυρίως στόλων βιομηχανικών μονάδων και εταιρειών παροχής υπηρεσιών, σε οχήματα dual fuel.
Το επενδυτικό σχέδιο της CTIP Oil & Gas S. R. L., που δραστηριοποιείται σε 45 χώρες και στην Ελλάδα από το 2008, παρουσίασε την Πέμπτη στην Αθήνα ο πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος της εταιρείας κ. Reda Ginema, ο οποίος τόνισε ότι «η συγκεκριμένη επένδυση προωθείται την καλύτερη εποχή, καθώς η ύφεση απαιτεί ευφυείς ενέργειες που οδηγούν σε εξοικονόμηση».Η εταιρεία έχει ήδη πάρει ήδη το «πράσινο φως» από τα συναρμόδια υπουργεία Μεταφορών και Περιβάλλοντος και αναμένει την ψήφιση νομοθετικής ρύθμισης που θα επιτρέπει τη μετατροπή των πετρελαιοκινητήρων και σε φυσικού αερίου.
Η σχετική διάταξη περιλαμβάνεται στο πολυνομοσχέδιο του υπουργείου Μεταφορών που βρίσκεται ήδη στη Βουλή και αναμένεται να ψηφιστεί πριν το τέλος του έτους.
Στη συνέχεια θα εκδοθεί υπουργική απόφαση, με την οποία θα καθορίζονται οι τεχνικές λεπτομέρειες για τη μετατροπή των κινητήρων των οχημάτων πετρελαίου σε κινητήρες διπλού καυσίμου (dual fuel) εντός του Ιανουαρίου 2015.
Το κόστος της μετατροπής για ένα ΙΧ θα ξεκινά από τα 500 ευρώ και θα κλιμακώνεται ανάλογα με τα κυβικά και τις προδιαγραφές του κινητήρα.
Ο κ. Ginema ξεκαθάρισε ότι αν δεν υπήρχε ο νομοθετικός «σκόπελος», η επένδυση θα ξεκινούσε ακόμα και αύριο, ενώ ανέφερε ότι ο πρώτος σταθμός φυσικού αερίου θα χρειαστεί 6-8 μήνες για την ολοκλήρωσή του, καθώς ταυτόχρονα θα γίνεται και η εκπαίδευση του προσωπικού που θα αποτελείται από Ελληνες. Για την 24ωρη λειτουργία κάθε σταθμού θα χρειαστούν περίπου 40 εργαζόμενοι.
«Την εκπαίδευση του προσωπικού θα αναλάβει η αδελφή εταιρεία Arabia Gaz, η οποία θα του μεταφέρει τα υψηλότερα πρότυπα ασφάλειας και την τεχνογνωσία, τόσο για τη λειτουργία των σταθμών ανεφοδιασμού CNG, όσο και για τη μετατροπή των πετρελαιοκίνητων οχημάτων τους σε οχήματα CNG», είπε ο κ. Ginema και πρόσθεσε: «Η εισαγωγή αυτής της νέας μορφής κίνησης θα δώσει ώθηση στην ελληνική οικονομία, θα δημιουργήσει ευκαιρίες απασχόλησης και φυσικά θα συμβάλει καθοριστικά στην προστασία του περιβάλλοντος».
Όπως ο ίδιος ανακοίνωσε, η εταιρεία βρίσκεται σε διαπραγματεύσεις με 30 από τις μεγαλύτερες εταιρείες στην ευρύτερη περιοχή της Αττικής, στον τομέα της βιομηχανίας και των υπηρεσιών, προκειμένου να μετατραπεί ο στόλος των οχημάτων τους σε dual fuel.
Ήδη, σήμερα κυκλοφορούν περίπου 16,5 εκατομμύρια οχήματα φυσικού αερίου σε όλον τον κόσμο, εκ των οποίων 1,5 εκατομμύριο κινούνται στους δρόμους της Ευρώπης. Επίσης, παγκοσμίως λειτουργούν σχεδόν 20.000 πρατήρια καυσίμου CNG. Στην Ευρώπη, λειτουργούν συνολικά 3.800 πρατήρια. Η Ιταλία, διαθέτει 984 σταθμούς ανεφοδιασμού εκ των οποίων οι 165 εγκαταστάθηκαν την τελευταία διετία. Η Γερμανία διαθέτει 915 πρατήρια ανεφοδιασμού φυσικού αερίου.
Στην Ελλάδα, το περιορισμένο δίκτυο σταθμών ανεφοδιασμού φυσικού αερίου αποτελεί το σημαντικότερο μειονέκτημα επέκτασης χρήσης του CNG. Αυτή τη στιγμή, λειτουργούν τέσσερα πρατήρια σε όλη την επικράτεια, (Ανθούσα για ανεφοδιασμό λεωφορείων, Κηφισιά, Νέα Φιλαδέλφεια, Πυλαία Θεσσαλονίκης). Η ΔΕΠΑ προβλέπει τη λειτουργία ενός δικτύου 15 πρατηρίων ως τον Ιούνιο του 2015.
Το πεπιεσμένο φυσικό αέριο - CNG
Το CNG είναι εναλλακτικό καύσιμο, απείρως πιο φιλικό προς το περιβάλλον αλλά και πιο οικονομικό. Σύμφωνα με μελέτες, έχει αναδεχθεί ως το πλέον οικονομικό καύσιμο παγκοσμίως.
Συγκεκριμένα, είναι κατά 50% πιο φθηνό από τη βενζίνη και κατά 30% -35% πιο οικονομικό από το πετρέλαιο (dual fuel) και περίπου 25% φθηνότερο από το υγραέριο.
Συγκεκριμένα, είναι κατά 50% πιο φθηνό από τη βενζίνη και κατά 30% -35% πιο οικονομικό από το πετρέλαιο (dual fuel) και περίπου 25% φθηνότερο από το υγραέριο.
Η απόδοση του κινητήρα με το CNG αγγίζει το μέγιστο, καθώς η ισχύς του φθάνει τα 130 οκτάνια, όπως της αγωνιστικής βενζίνης. Για μια απόσταση 582 χιλιομέτρων χρειάζονται μόνο 13,9 κιλά CNG, τα οποία στοιχίζουν μόλις 13,7 ευρώ!
To CNG είναι το πλέον φιλικό προς το περιβάλλον καύσιμο, αφού παρουσιάζει 23% λιγότερες εκπομπές διοξειδίου του άνθρακα.
Πηγή: Βήμα
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου