Βρετανός δημοσιογράφος και κριτικός τέχνης τάσσεται υπέρ της επιστροφής των Μαρμάρων
Να επιστραφούν στην Αθήνα τα Μάρμαρα του Παρθενώνα ζητάει με εκτενές άρθρο του ο δημοσιογράφος και κριτικός τέχνης Τζόναθαν Τζόουνς, συνεργάτης της εφημερίδας Guardian εδώ και 15 χρόνια.
Τα γλυπτά δημιουργήθηκαν στην Αθήνα τον 5ο αιώνα π.Χ. για να διακοσμήσουν τον Παρθενώνα, τον ναό της Αθηνάς, που ακόμα και σήμερα δεσπόζει στον ορίζοντα της ελληνικής πρωτεύουσας, αναφέρει ο Τζόναθαν Τζόουνς στο άρθρο του, που έχει τίτλο «Τα γλυπτά του Παρθενώνα είναι τα ωραιότερα έργα τέχνης στον κόσμο και γι' αυτό πρέπει να τα επιστρέψουμε».
«Η λυπηρή αλήθεια», αναφέρει ο δημοσιογράφος και κριτικός τέχνης, «είναι ότι στο Βρετανικό Μουσείο τα γλυπτά του Παρθενώνα δεν μπορεί να τα θαυμάσει κανείς στην τελειότητά τους. Κυρίως γιατί παρουσιάζονται σε μια γκρίζα, νεοκλασική αίθουσα όπου οι πέτρινοι τοίχοι της δεν κάνουν αντίθεση με τα λίθινα έργα τέχνης και σε καμία περίπτωση δεν τα αναδεικνύει». Επομένως, κατά την άποψή του, το Βρετανικό Μουσείο πρέπει είτε να βρει τα χρήματα για να τα εκθέτει με σύγχρονο τρόπο ή να τα επιστρέψει στην Ελλάδα, όπου τα γλυπτά μπορούν να ιδωθούν ως ένα σύνολο, με θέα μάλιστα τον Παρθενώνα.
Τα γλυπτά δημιουργήθηκαν στην Αθήνα τον 5ο αιώνα π.Χ. για να διακοσμήσουν τον Παρθενώνα, τον ναό της Αθηνάς, που ακόμα και σήμερα δεσπόζει στον ορίζοντα της ελληνικής πρωτεύουσας, αναφέρει ο Τζόναθαν Τζόουνς στο άρθρο του, που έχει τίτλο «Τα γλυπτά του Παρθενώνα είναι τα ωραιότερα έργα τέχνης στον κόσμο και γι' αυτό πρέπει να τα επιστρέψουμε».
«Η λυπηρή αλήθεια», αναφέρει ο δημοσιογράφος και κριτικός τέχνης, «είναι ότι στο Βρετανικό Μουσείο τα γλυπτά του Παρθενώνα δεν μπορεί να τα θαυμάσει κανείς στην τελειότητά τους. Κυρίως γιατί παρουσιάζονται σε μια γκρίζα, νεοκλασική αίθουσα όπου οι πέτρινοι τοίχοι της δεν κάνουν αντίθεση με τα λίθινα έργα τέχνης και σε καμία περίπτωση δεν τα αναδεικνύει». Επομένως, κατά την άποψή του, το Βρετανικό Μουσείο πρέπει είτε να βρει τα χρήματα για να τα εκθέτει με σύγχρονο τρόπο ή να τα επιστρέψει στην Ελλάδα, όπου τα γλυπτά μπορούν να ιδωθούν ως ένα σύνολο, με θέα μάλιστα τον Παρθενώνα.
Ο Τζόναθαν Τζόουνς παραδέχεται ότι αρχικά έβρισκε τα επιχειρήματα της ελληνικής πλευράς υπέρ της επιστροφής των Μαρμάρων ως υπέρμετρα εθνικιστικά, θεωρώντας ότι δεν αποδιδόταν επαρκής σημασία στην καλλιτεχνική αξία τους και στη σημασία τους ως ενιαίο έργο τέχνης.
naftemporiki.gr
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου